donderdag 26 november 2020

Beste Nederlandse Spoorwegen.

 Hoewel.....


Laat dat 'beste' eigenlijk maar weg, want wat ben ik BOOS op de NS.


Disclaimer: met alles wat ik in dit bericht schrijf, beroep ik mij op de vrijheid van meningsuiting.


Ik ga het even hebben over de mondkapjes plicht. De NS had op de website een uitzondering staan op deze plicht, voor mensen die bijvoorbeeld een medische verklaring hadden. Echter, deze uitzondering is ineens weggehaald, en mensen met COPD, astma patiënten, en mensen met een medische verklaring, worden doodleuk uit de trein gezet omdat ze geen mondkapje op kunnen zetten. NS, ik ben ook iemand met een medische verklaring, ik heb namelijk PTSS (waar ik NIET om gevraagd heb). Ik ben jarenlang mishandeld en misbruikt in mijn jeugd, waarbij ik vaak een hand over de mond en neus kreeg. Dan kon Tom tenminste niet gillen, en werd ie stil gehouden. Ik ben aangewezen op het openbaar vervoer, en jullie ontnemen mij mijn laatste stukje vrijheid. Jullie hebben NIETS geleerd van de geschiedenis, waarbij een deel van de bevolking werd uitgesloten. Deze geschiedenis herhaalt zich opnieuw, en laat zien dat jullie opnieuw FOUT zijn. Van mij mag de NS geheel failliet gaan, en mijn abonnement zet ik volgend jaar dan ook stop. Immers, als ik van jullie niet meer met de trein mag, dat jullie mij BEWUST scheiden van goede vrienden, dan hoef ik ook geen abonnement meer te hebben van jullie! Ik ga volgende week proberen een aangifte te doen tegen jullie, en wil dit desnoods bij het Europees hof voor de rechten van de mens brengen.


Wat een walgelijk bedrijf zijn jullie geworden, die totaal NIETS meer heeft met de reiziger. Uitsluiten van een deel van de bevolking, WAL-GE-LIJK gewoon. Hoe kunnen jullie dit doen, zonder enige vorm van normbesef?!?


Met geen vriendelijke groet van een binnenkort EX abonnementshouder.


UPDATE (26-11-2020 / 09:33)


Antwoord van de NS klantenservice:


Goedemorgen Tom,


Excuses voor het feit dat je zo aangeslagen bent doordat de tekst van de website is gehaald. Ik kan me gezien de situatie, voorstellen dat je daar verontwaardigd over bent.


We blijven echter de regels zoals de Rijksoverheid ze oplegt gewoon volgen: https://bit.ly/3iB2ge8 .


Je kunt dus gewoon met de trein blijven reizen. De conducteur zal je mogelijk aanspreken op het niet dragen van een mondmasker, je kunt dan aangegeven dat je om medische redenen geen mondkapje kunt dragen.


Kan ik je op dit moment nog ergens mee helpen? Zo niet, dan zou ik je willen vragen om een kort klanttevredenheidsonderzoek in te vullen via de volgende link: https://bit.ly/2We8Ltw. Op die manier kunnen we onze dienstverlening via Facebook verbeteren. Je zou ons er erg mee helpen! Alvast bedankt voor de medewerking en een fijne dag toegewenst!


Met vriendelijke groet, (naam vermeld ik niet)